Platform voor maatschappelijk effect

Meikai presenteert Orino

Waarom presenteert Meikai het Orino platform als basis voor werken aan meer maatschappelijk effect. Hoe werkt Orino voor de verbinding van de sociaal werker en aandacht voor de inwoner? Wat betekent het gebruik van Orino voor de medewerker en de inwoner?

Meikai heeft samen met Feka ICT het platform Orino ontwikkeld dat gebaseerd is op onze visie. En we blijven ons verder ontwikkelen om aan te sluiten bij de veranderende behoefte. Orino helpt de sociaal werker en de vrijwilliger bij het uitvoeren van hun werkzaamheden. Onderwater verzamelt Orino allerlei data voor de instelling om trends te signaleren en de beschikbare capaciteit optimaal in te zetten. Zo werken we met z’n allen aan het maximaliseren van het maatschappelijk effect van de instelling.

Hoe werkt Orino

De kracht van Orino is zijn eenvoud. De sociaal werker legt de vraag van de inwoner, de actie en het resultaat op een chat-achtige manier vast. Met behulp van hashtags omschrijft hij eenvoudig de kern van een gesprek. Meikai koppelt Orino aan een telefooncentrale zodat bij een binnenkomend gesprek direct het dossier van de inwoner of de hulpverlener wordt geopend. We gaan Orino integreren met het mail verkeer. Je kan een email opstellen in Orino en naar de inwoner of de professional sturen. Deze mail voegen we toe aan het dossier. Binnenkomende mail worden ook herkend en toegevoegd aan het dossier van de inwoner.

We ondersteunen het in kaart brengen van het sociale netwerk van de inwoner. Voor zover relevant kunnen we vastleggen wie tot het gezin behoren, welke maatjes gekoppeld zijn en welk hulpverleners voor de persoon werken. Dit sociale netwerk maken we grafisch zichtbaar. Hoe mooi is het als je bij een probleem direct kan zien dat er een mantelzorger is en je deze mantelzorger direct kan bellen.

Uiteraard kan de inwoner straks mee kijken in zijn dossier. Hij kan ook informatie toevoegen als hij dat wil. De inwoner is ten slotte eigenaar van zijn dossier. Hij kan besluiten of hij iemand in zijn omgeving inzage wil geven in zijn dossier.

Onze samenwerking met u

Meikai voor een duurzame samenwerking met u. Wij richten Orino voor u in. Het moet voor u voelen als een maatwerk oplossing, terwijl u gebruik maakt van standaard software.

Meikai gaat in gesprek met u om vast te stellen of en hoe onze aanpak past op de door u gewenste werkwijze. Wat kunnen we samen doen om de ambitie van uw welzijnsinstelling invulling te geven? Na de vaststelling doen we een eerste voorstel.

Na een akkoord op het eerste voorstel spreken we met een aantal medewerkers om de huidige werkwijze en exemplarische processen in kaart te brengen. We kijken naar de individuele doelen van de medewerkers binnen de belangrijkste drie diensten en hoe daar naar toe werken komen. Daarnaast kijken we naar de aansluiting van data, mail, telefonie en andere systemen. Ten slotte brengen we in kaart hoe we de implementatie, migratie en het gebruik voorstellen.

Wil je meer weten of een demonstratie, neem dan gerust contact met ons op.

Lees alles over onze oplossing voor trends en rapportages.

Onze visie Effect door Verbinden en Aandacht is hier te lezen

Delen: